На початку 2015 року компанія Mitsubishi Electric починає поставки зовнішніх блоків VRF-систем нового модельного ряду.
Даний модельний ряд на відміну від модельного ряду, що поставляється до теперішнього часу з позначенням YJM, має позначення YLM. Однак справа не тільки в найменуванні моделей зовнішніх блоків. У новій серії практично здійснений перехід до принципово новому поколінню зовнішніх блоків систем VRF, оскільки всі основні елементи зовнішнього блоку не модифіковані, а розроблені заново (мал. 1).
Мал. 1. Новий зовнішній блок City Multi серії YLM
У новій серії зовнішніх блоків застосований компресор, в якому оптимізовані профілі спіралей, а також конструкція приводу. Це дозволило збільшити ефективність роботи компресора на 2-7% при низьких теплових навантаженнях на систему кондиціонування (мал. 2).
Мал. 2. Ефективність системи YLM при низьких частотах обертання приводу компресора
Компресор, використовуваний в серії YLM, має принципово новий метод нагріву картера.
Замість традиційного резистивного нагріву картера за допомогою стрічкового нагрівача застосований індукційний нагрів, який здійснюється за допомогою обмоток статора електроприводу компресора. Дане технічне рішення дозволяє істотно знизити споживання електричної енергії блоком в режимі очікування. За допомогою індукційного нагріву підтримується температура картера компресора на рівні 30-40°C, а споживання електричної енергії при цьому становить всього близько 35 Вт.
Мал.3. Алюмінієвий теплообмінник з плоскими трубами
Змінився і зовнішній вигляд зовнішніх блоків серії YLM. В очі відразу впадає незвичайний теплообмінник зовнішнього блоку, який виконаний цілком з алюмінію. Причому трубки цього теплообмінника мають плоске перетин з розташованими всередині трубок спеціальними профілями для турбулізації потоку двофазного хладагента (мал. 3). Застосування трубок плоского перетину дозволяє збільшити компактність конструкції теплообмінника і зменшити гідравлічний опір потоку повітря, що збільшує ефективність процесу теплообміну «холодоагент – повітря». На відміну від традиційного теплообмінника «мідь – алюміній» у новому теплообміннику оребрение має дифузійний контакт з плоскою трубкою, що повністю виключає ефект гальванічної пари, який має місце в традиційних теплообмінниках. У процесі складання теплообмінника кількість ручних операцій зведено до мінімуму.
Мал. 4. Оптимізовані потоки холодоагенту в новому теплообміннику
Крім цього в новому теплообміннику збільшено кількість заходів і оптимізовані потоки холодоагенту і повітря. У теплообміннику традиційної конструкції, що має обмежене число заходів і рядів труб, потік двофазного хладагента практично рівномірно розподіляється по всій внутрішній порожнині теплообмінника, тоді як потоки повітря у верхній і нижній частинах теплообмінника істотно розрізняються.
Наслідком цього є зниження ефективності теплообміну в нижній частині теплообмінника. У новому алюмінієвому теплообміннику, що має істотно більшу число заходів, двофазна парожідкостная суміш холодоагенту, що вимагає більш інтенсивного охолодження, розподіляється саме у верхній частині теплообмінника, де потік повітря більше. Це призводить до оптимального та ефективному використанню теплообмінних поверхонь як з боку холодоагенту, так і з боку повітря. При цьому збільшується і зона переохолодження рідкого холодоагенту, що призводить до можливості ще більшого збільшення відстаней між зовнішнім і внутрішніми блоками (мал. 4).
Мал. 5. Функція динамічного зміни температури кипіння холодоагенту залежно від теплового навантаження на систему
Новий вихідний апарат і регульований натиск осьового вентилятора зовнішнього блоку нової серії (статичний тиск – 0/30/60 Па) дозволили знизити робочі частоти обертання вентилятора, зменшити його енергоспоживання і рівень шуму.
Мал. 6. Збільшення відстаней між блоками в системі серії YLM
Система кондиціонування на базі нової серії зовнішніх блоків має спеціальну функцію динамічного зміни температури кипіння холодоагенту в режимі охолодження залежно від теплового навантаження на систему кондиціонування. При зниженні навантаження на внутрішній блок і при досягненні різниці між цільової температурою і поточним значенням температури в приміщенні в 1°C температура кипіння автоматично збільшується і досягає значення, що задається алгоритмом управління системою (мал. 5). Це дозволяє знизити робочу частоту компресора і, як наслідок, його електроспоживання. При наявності даної функції сезонний показник енергетичної ефективності системи кондиціонування підвищується на 8%.
Всі перераховані вище модернізації компонентів зовнішніх блоків серії YLM дозволили поліпшити наступні експлуатаційні показники і робочі характеристики.
- Збільшено кількість модулів, з яких комбінуються зовнішні блоки. У серії YLM їх стало 7 (8 НР, 10 НР, 12 НР, 14 НР, 16 НР, 18 НР, 20 НР), причому продуктивність найбільшого з них досягає 56 кВт. Максимальний індекс продуктивності комбінованого зовнішнього блоку становить 54 НР (140 кВт).
- Розширено діапазон робочих температур зовнішнього повітря до 52°C.
- Збільшено максимальні довжини трубопроводів в межах однієї системи: між першим перехідником і найвіддаленішим внутрішнім блоком – до 90 м, а відстань по вертикалі між внутрішніми блоками – до 30 м (мал. 6).
- Забезпечено суттєве зростання показників сезонних коефіцієнтів енергоефективності SEER і SCOP основних характеристик енергетичного досконалості сучасних кліматичних систем, що визначаються відповідно до стандарту EN 14825 (мал. 7).