Новини і публікації
11 Грудень, 2018

Нове покоління зовнішніх блоків City Multi Next Stage

Діюча в країнах Європи Директива по енергоефективності будівель (Directive on the energy performance of buildings, EPBD) - основний законодавчий інструмент підвищення енергетичної ефективності будівельної індустрії Європейського союзу. Документ розроблений для виконання вимог Кіотського протоколу щодо зменшення викидів вуглекислого газу в атмосферу.

Рекуперація, тобто повторне використання теплової енергії, - особливість VRF-систем, яка полягає в тому, що теплота, відведена з приміщень внутрішніми блоками, що працюють в режимі охолодження, може бути повторно використана як для подачі тепла в інші приміщення, так і для гарячого водопостачання (ГВС). Таке рішення підвищує енергоефективність системи кондиціонування і будівлі в цілому, а також скорочує викиди двоокису вуглецю. Для організації повторного використання теплової енергії в VRF-системах використовують спеціальні теплообмінні блоки.

Компанія Mitsubishi Electric, яка випускає VRF-системи під торговою маркою City Multi, на відміну від інших виробників подібного обладнання використовує в системах з рекуперацією теплоти двотрубну схему в поєднанні з унікальними за своєю конструкцією ВС-контролерами. У цих пристроях і відбувається перерозподіл потоків теплової енергії. Спільно з зовнішнім блоком вони забезпечують одночасну роботу внутрішніх блоків в режимах охолодження і нагріву в складі двотрубної системи фреонопроводов.

Для зовнішніх блоків VRF-систем з рекуперацією теплоти модельних рядів R2 або WR2 нового покоління розроблені нові ВС і WCB-контролери.

У новій серії ВС-контролерів представлені моделі з 4, 6, 8, 12 і 16 портами - штуцерами для підключення внутрішніх блоків. Вибір моделі залежить від кількості приміщень, в яких потрібно одночасно забезпечувати охолодження і нагрівання, а також від сумарної продуктивності внутрішніх блоків.

Як і в попередніх серіях, ВС-контролери поділяються на одиночні і здатні об'єднуватися в групи для збільшення кількості внутрішніх блоків в одному контурі холодоагенту VRF-системи.

Відмінність ВС-контролерів нової серії в конструкції і топології системи. Перш за все вони стали компактніше - вертикальний габарит зменшився з 284 до 246 міліметрів, що дозволяє розміщувати ці блоки в більш тісному застельовому просторі. По-друге, у нових ВС-контролерів з'явився знімний дренажний піддон. Дана властивість набагато спрощує технічне обслуговування системи кондиціонування.

Змінилися і функціональні можливості ВС-контролерів. Тепер в VRF-системи City Multi R2 можуть застосовуватися дві схеми під'єднання внутрішніх блоків.

Як і раніше, до ВС-контролерам з літерою «А» в модельному номері підключаються субконтроллери, що мають літеру «В» в модельному номері. Субконтроллери призначаються для збільшення кількості внутрішніх блоків, незалежно працюючих в загальному холодильному контурі системи R2. Однак в попередній серії до основного контролера можна було підключити не більше двох субконтроллеров. Тобто група ВС-контролерів складалася з трьох пристроїв з можливістю приєднання до них 48 внутрішніх блоків. У новій серії до основного ВС-контролера можна підключити до 11 субконтроллеров. Це збільшує число варіантів структурних схем трубопроводів системи кондиціонування серії R2. Основними варіантами є променева (типу «зірка») і лінійна схеми.

Променева схема

Променева схема (або схема «зірка») може бути застосована для будівель і приміщень, що мають форму, близьку до квадратної, наприклад, для заміських будинків або квартир. В цьому випадку ВС-контролер у своєму розпорядженні приблизно в геометричному центрі будівлі.

Центральне розташування ВС-контролера в даному випадку найбільш зручно, оскільки від нього до обслуговуваних приміщень прокладаються фреонопроводи приблизно однакової довжини. Променева схема має найменшу кількість з'єднань, що спрощує монтаж і мінімізує ймовірність витоку холодоагенту.

ВС-контролери мають від 4 до 16 портів, від яких відходять трубопроводи ( «промені») до внутрішніх блокам, які працюють незалежно в режимах охолодження і нагріву. До кожного порту можна підключити 1, 2 або 3 внутрішніх блоку, які будуть працювати в одному загальному режимі, але зможуть незалежно підтримувати температуру в окремих приміщеннях. Максимальна кількість внутрішніх блоків в системі з одним ВС-контролером 48, а максимальна відстань від основного ВС-контролера до самого віддаленого внутрішнього блоку 60 метрів.


Лінійна схема

Лінійну схему раціонально застосовувати для об'єктів витягнутої планування, наприклад, для офісних будівель, готелів, деяких житлових будинків. У такій схемі фреонопроводов від зовнішнього блоку підключається до головного ВС-контролера (серія «JA» або «KA»), до якого підключаються додаткові ВС-контролери. Це дозволяє «витягнути» схему відповідно до планування будівлі, скоротити довжину фреонопроводов і зменшити кількість холодоагенту в системі.

У новій модифікації систем City Multi R2 відстань від головного ВС-контролера до самого віддаленого внутрішнього блоку, підключеного через додатковий ВС-контролер, може досягати 90 метрів. Додаткові ВС-контролери рекомендується розташовувати поблизу внутрішніх блоків, але поза обслуговуваних приміщень.

Можливість використання променевої або лінійної схем трубопроводів в сукупності з ВС-контролерами дозволяє гнучко і з максимальною енергетичною ефективністю застосовувати системи з рекуперацією теплоти серії R2 в будівлях і спорудах будь-якої геометрії.